Hi all.
Today I bring the complement of video tutorial that was published yesterday. In this case it is a single nut. with upper and lower burr. (It has shaped the internal thread). Since my goal is to show how you can configure a metallic material with good textures.
For modeling use a mirro in the Z axis as both the bottom and bottom are equal. I did not pay your UV map. Since it is a very simple object. And for that use the coordinates of the camera. Escoji a texture of a galvanized sheet for color and the displacement of the texture. Lighting is a Siple Spot an area and a HDRI in the world.
The result obtained is very good and has a great controversy in the number of cértices and form of the element. the screw head is identical except that it eliminates the central hole and with a displacement map labels can be placed or wear.
Hola a todos.
Hoy les traigo el complemento del video tutorial que se publico el día de ayer. En este caso se trata de una tuerca simple. con rebarba superior e inferior. (No tiene modelada la rosca interna). Ya que mi objetivo es mostrar como se puede configurar un buen material metálico con su texturas.
Para el modelado use un mirro en el eje Z ya que tanto la parte inferior como inferior son iguales. No le hice su mapa UV. Ya que es un objeto muy simple. Y para ello use las coordenadas de la cámara. Escoji una textura de una lamina galvanizada para el color y el desplazamiento de la textura. La iluminación es un siple Spot un área y un HDRI en el mundo.
El resultado que se obtiene es muy bueno y se tiene un gran contro en el número de cértices y en la forma del elemento. la cabeza del tornillo es identica solo que se elimina el orificio central y con un mapa de desplazamiento se puede colocar etiquetas o desgaste del mismo.
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