Friday, March 2, 2012

Lamp Ambient Occlusion Cycles Render


This is a small project I have undertaken to explore the possibilities of Cycles Render Ambient Occlusion (AO). In this case model a petrol lamp to every detail.

One of the peculiarities of Cycles AO render, is that greatly increases the illumination of the scene. So, for better shadows I used the Blender compositing nodes. And so the scene mix.


Este es un pequeño proyecto que he emprendido para explorar las posibilidades de la Ambient Occlusion Cycles Render (AO). En este caso modele una lampara a gasolina con todos sus detalles. 

Una de las particularidades de AO de Cycles render, es que aumenta mucho la iluminación de la escena. Por ello para controlar mejor las sombras empleé los nodos de  composición de Blender. Y así mezclar la escena.



To use AO as a mixture must select it in the Layer / Para usar AO como mezcla debemos seleccionarlo en el Layer


Blender Render AO

Blender Render AO wire

A small test by varying the distance from the AO. The factor is kept constant at 1 and achieve these results. Farther more concentarción shadows and volume.

Una pequeña prueba variando la distancia del AO. El factor lo mantuve constante en 1 y logre estos resultados. A mayor distancia mayor concentarción de sombras y volumen.
AO distance 1

AO distance 5
AO distance 10

AO distance 15


Lamp AO distance 20
Render final
Metal green / verde
Render Final 001
Render final 002

Render Final 003
Settings on the nodes. With separation of the textures and bump them. / Ajustes en los nodos. Con separación de las texturas y el bump de las mismas.
back view / vista trasera
Final render. oxide material and better gloss paint. / Render final. material con oxido y mejor brillo en la pintura.