Tuesday, August 28, 2012

Knife topology tool: Fox FV721 Modelling Challenge (Step 6:Turret and rear guards Part B))



In this step, there has been an improvement on all parts of the mudguard. That was a way sancilla modeling. At the same bevel was added and some bugs have been fixed. To do this, we have made ​​extensive use of knife topology tool . Thus achieving a flawless clean topology in the mesh.

Added some parts. As the doors or hatch of the turret. And the barrel. But the larger work, consisted of the refinement of the mesh. Thus subsuft can be employed without being deformed smooth the contours superfeccies with good bevel.



En este paso, se ha realizado un perfeccionamiento de todas las partes del guardabarros. Que estaba modelado de una forma sancilla. Al mismo se le agregado bisel y se han corregido algunas fallas. Para ello, se ha hecho un uso intensivo del knife topology tool. Logrando así una topología limpia y sin imperfecciones en la malla. 

Se agregaron algunas piezas. Como las puertas o escotillas de la torreta. Y el cañon. Pero el trabajo mayor, consistio en el refinamiento de la malla. Y así se puede emplear el subsuft, sin que se deforme quedando las superfeccies lisas y los contornos con un buen bisel.



As seen with the knife can make a number of cuts to enhance the piece, without adding an excess of vertices. Leaving a smooth mesh or deformed areas.

It is very fast modeling of this form. Since establishing the general form of the model and then you are adding bevels, with cuts in areas that require it. You can use the bevel Blender "Ctrl-B". But in this case triangles are added occasionally to Fig. So you have to remove and complicated modeling.


Como se puede apreciar con el knife se pueden realizar una serie de cortes para realzar la pieza, sin agregarle un exceso de vértices. Quedando una mallas sin arrugas o zonas deformadas.

Es muy rápido el modelado de esta forma. Ya que establece la forma general del modelo y luego se le van agregando biseles, con los cortes en las zonas que lo requierán. Se puede recurrir al bisel de Blender "Crtl-B". Pero en este caso se agregan en ocasiones triangulos a la figura. Por lo que hay que eliminarlos y se complica el modelado.