Tuesday, January 17, 2012

Cycles Render Layer


The render layers, and is integrated into Render Cycles on channel svn can get the latest version and compile or http://graphicall.org/ on the page. Once you have installed the updated version may be used. What it must ensure that the review is the same as above is:


Revision: 42807
Author: blendix
Date: 2011-12-21 20:51:55 +0000 (Wed, 21 Dec 2011)
Log Message:
-----------
Cycles: support for multiple render layers. It currently renders each layer
entirely before moving on to the next.

Modified Paths:
--------------
trunk/blender/intern/cycles/blender/addon/ui.py
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_mesh.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_object.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_session.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_session.h
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_sync.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_sync.h

Where this option has been incorporated.


The disadvantage of the render layer is running every layer in order. I can not be run separately. In the integration of the scenes I have used.


The layer or layers are like transparencies of cartoons. We have a scenario and integrate into other characters, objects, lighting, etc.. The advantage is that we can treat each layer separately and thus achieve better results.


El render layers, ya se encuentra integrado en Cycles Render,  en el canal svn se puede obtener la última versión y así compilarla o para en la página de http://graphicall.org/.  Una vez que ya tenga instalada la versión actualizada los podrán emplear. Lo que si deben asegurarse que la revisión sea igual a superior a está:






Revision: 42807
http://projects.blender.org/scm/view...revision=42807
Author: blendix
Date: 2011-12-21 20:51:55 +0000 (Wed, 21 Dec 2011)
Log Message:
-----------
Cycles: support for multiple render layers. It currently renders each layer
entirely before moving on to the next.


Modified Paths:
--------------
trunk/blender/intern/cycles/blender/addon/ui.py
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_mesh.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_object.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_session.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_session.h
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_sync.cpp
trunk/blender/intern/cycles/blender/blender_sync.h


Donde fue incorporada esta opción.


La desventaja del render layer es que se ejecutan todos los layer en orden. Es decir que no se pueden ejecutar por separado. En la integración de las escenas lo he empleado.




Los layer o capas, son como las transparencias de los dibujos animados. Podemos tener un escenario e integrar en otros personajes, objetos, iluminación, etc. La ventaja de ello es que podemos tratar cada capa en forma independiente y así lograr mejores resultados.


Bueno para no hacer tan larga la explicación. Les dejo un simple tutorial, donde se muestran apenas las posibilidades de esta herramienta. El ejemplo se básico para que pueda ser comprendido por todos. Pero se deben tener unos conocimientos intermedios de Blender.


Este es el resultado final del tutorial:
Render samples 250.